סגולות הויטמין K וויטמין ה-D

0 +
שנות ניסיון
% 0
אחוזי הצלחה
0 +
לקוחות מרוצים

ויטמין K וויטמין D

בשנת 1993 התגלה כי התאים המייצרים חומרים חדשים של העצם, הם תאי  osteoblasts אשר נמצאו גם בבטנת כלי הדם. אם תאי ה  osteoblasts אשר נמצאים בבטנת כלי הדם, מופעלים בצורה לא נכונה הם יסיידו או יקשיחו את העורקים.

התגלית בעצם הסבירה למה לאנשים עם בריחת סידן (אוסטאופורוזיס), יש סיכוי יותר גדול ללקות בטרשת עורקים. לא ידוע מה גורם לכך שתאי ה osteoblasts בבטנת כלי הדם גורמים לחסימות אבל ידוע כי שילוב של ויטמין D וויטמין K גורמים לחיזוק העצם ולבריאות כלי הדם.

בריחת סידן וטרשת העורקים נגרמים מחוסר בויטמין D  וויטמין K. ידוע כי בויטמין D וויטמין K פועלים ביחד בכדי ליצור כמה שיותר של מינרליזציה של העצם ובכדי למנוע בריחה של הסידן לתור רקמות הדם.

ויטמין D , סידן וזרחן  הם הגורמים האחראיים על המירליזציה של העצם בנוסף, ויטמין D מעכב את סיוד כלי הדם על ידי חסימת:

# שחרור  הקינים הדלקתיים.
# מולקולות הגורמות הדבקות לדופן כלי הדם.
# שינוי בתאי השריר החלק בדפנות כלי הדם.

מחסור בויטמין D נמצא כקשור לתופעות הבאות : יתר לחץ דם, סוכרת, עורקים מעובים, התקפי לב, שבץ, בריחת סידן, סרטן מעי הגס, מחלת כליות כרונית, ומחלות נוספות רבות.
ויטמין K הוא כותרת למספר תרכובות. לרוב בתרכובת של K1  ו K2, המסופק בתוך הגוף אבל לא נוצר מהגוף. 75% מהויטמין K נוצר במערכת העיכול ע"י חיידקים טובים 25% מסופק מאוכל. ויטמין K לא נאגר בגוף ולכן חובה שתהייה אספקה של ויטמין K בצורה קבועה.
אנו רואים כי ויטמין K הוא גורם מפתח לבריאות הלב. מחקר רפואי בהולנד עקב במשך 7-10 שנים אחרי כ5,000 אנשים. במחקר גילו כי לאנשים שהיו בשליש העליון של צריכת ויטמין K הייתה ירדה של 57% באחוזי הסיכון לתמותה ממחלות לב לעומת אנשים עם צריכה נמוכה של ויטמין K.
חוסר בויטמין K מסביר את תופעת "פרדוקס ההסתיידות" שכביכול אנשים מבוגרים סובלים ממנה, בריחת סידן מהעצמות ועליה בסידן בעורקים. ויטמינים D  וK יחד עובדים בצורה הטובה ביותר בכדי לחזק את העצם ומונעים את הסתיידות כלי הדם
מינון מומלץ:
ויטמין D: נטלי לפי הצורך, כדי להגיע לחצי העליון של רמת הנורמה. בדקי את רמת הויטמין  D ע"י בדיקת דם פעם בשלושה חודשים. מנה יומית יכולה לנוע בין 400-15,000 מ"ל

תוכן עניינים