עייפות כרונית ותשישות

0 +
שנות ניסיון
% 0
אחוזי הצלחה
0 +
לקוחות מרוצים

התלונה העיקרית שרופאים שומעים היא "אני עייף"

כיום הסיבה הנפוצה ביותר לכך שאנשים מגיעים לרופא הינה עייפות. והסיבה הנפוצה ביותר לסיבה שבגללה אנשים עייפים, היא שינה לקויה.
שינה לקויה מובילה לעייפות בבוקר, כאבי שרירים וכאבי ראש. שינה לקויה פירושה, קושי להרדם, או קושי להשאר רדומים, קושי בלחזור לישון או התעוררות מוקדמת.
שינה היא לא מותרות, היא מרכיב הכרחי לבריאות תקינה. שעות שינה מספיקות הן הכרחיות לאורח חיים פעיל ויעיל.

מאפייני העייפות הכרונית

המחלה מתאפיינת בתשישות ממושכת שאינה עוברת אחרי מנוחה וגורמת לבעיות בתפקוד היומיומי, בנוסף לכך מתווספים לעייפות סימטומים נוספים כגון: חוסר איזון הורמונאלי / נפשי, חולשה פיזית, כאבי ראש, כאבי מפרקים, דכאונות, עלייה במשקל וכו'.. לרוב יש כמה תסמינים יחד מכיוון שהעייפות המתמשכת גורמת לבלוטת יותרת הכליה לתפקוד נמוך, בלוטה זו , שנקראת גם 'אדרנל', היא אחת ממקורות האנרגיה המשמעותיים של הגוף ובנוסף לכף אחראית על רמות התפקוד של בלוטת התריס אשר אחראית על רמות ההורמונים בגוף. בשנים האחרונות קיימת עליה חדה בכמות האנשים החולים בתסמונת (אחוז גבוה יותר של נשים מאשר גברים) וכמובן שהמודעות למחלה עלתה גם כן.

למה זה קורה?

יש תאוריות רבות להתפרצות המחלה כגון מתח נפשי ממושך, תת פעילות של בלוטת התריס, מחלת הנשיקה, זיהומים ויראלים וכו.. הסטטיסקות מראות שחוסר איזון הורמונאלי הוא אחד הגורמים הנפוצים ביותר שנמצאו קשורים למחלה ובצורה ספציפית יותר, ניכר שלרוב המכריע של החולים נמצאו רמות הורמונים נמוכות עקב חוסר תפקוד של בלוטת יותרת הכליה.

דרכי הטיפול המקובלות בעייפות

אבחון המחלה אצל רופאים קונבנציונאליים עדיין נמצא בהרבה חוסר וודאות מכיוון שלא ידוע בברור מה גורם להתפרצות המחלה ובנוסף לכך, בדיקות הדם השיגרתיות של החולים יוצאות לרוב "תקינות" כלומר, הממדים נמצאים בתוך הסוגריים. מספר רב של אנשים הסובלים מעייפות כרונית, יקבלו כדורי שינה, דבר המסביר את העובדה שמספר המרשמים לכדורי שינה הינו הגבוה ביותר. לצערנו תרופות אלו יכולות להוביל לתלות והרבה פעמים לתופעות לוואי שונות.

דרך הטיפול בעייפות אצלנו

אנו מקבלים בשנים האחרונות בכל חודש מאות מטופלים שסובלים מעייפות ומתשישות מסייעים להם להתגבר על כך על ידי ביצוע טיפול בניתן רק לאחר ביצוע בדיקות מקיפות. הבדיקת כוללות בדיקות רוק ובדיקות צואה. בדיקות הרוק בודקת את המצב ההורמונאלי במשך 4 זמנים שונים ביום ובלילה, בדיקה מאבחנת מתי הזמן בו יש חוסר איזון ההורמונאלי ואנו לומדים איך להשיב את רמות ההורמונים למצב תקין. יש חשיבות לביצוע בדיקת המצב ההורמונלי 4 פעמים יום זאת על מנת לדעת מתי במהלך היום ההורמונים משתנים.

בדיקות הדם כיום מבוצעת ברובן המוחלט פעם אחת בלבד ורק בבוקר ואז הרופא המטפל לא יכול לדעת את התמונה המלאה ולתת את הטיפול המתאים ביותר.

ד"ר יפה אשר מתמחה באיזון הורמונלי ב18 שנים האחרונות מאפשר לקיים בדיקה מקיפה של רמות הורמונים פעילים בגוף שקשורים לעייפות ובעיות השינה, דרך כך יש לנו בקליניקה אפשרות לתת לכל מטופל/ת את ההורמונים המדויקים עבור/ה, להתאים לו את הטיפול המתאים לו ובכך  להתגבר על העייפות ולהשיב את איכות החיים.

תאם עכשיו פגישות יעוץ עם הרופאים שלנו.

המרפאות שלנו נמצאות ברמת גן ובבית שמש.

ניתן להשאיר פרטים באתר או להתקשר אלינו ל072-242-2022.

תוכן עניינים