טיפול באוסטאופורוזיס

0 +
שנות ניסיון
% 0
אחוזי הצלחה
0 +
לקוחות מרוצים

הורמונים זהים ביולוגית
ישנם ההורמונים הטבעיים, שהגוף שלנו מייצר מדי יום וישנם הורמונים סינטטיים שחברות התרופות
מייצרות. נטילת הורמונים יכולה לעזור לבלוטת התריס, גלי חום, שינה יותר טובה ולעצמות יותר
חזקות. הורמונים זהים ביולוגית הינם תמציות שמקורן במקורות טבעיים כמו בטטה מקסיקנית, סויה,
מבעלי חיים או צמחים אחרים – והינם אותם ההורמונים שהגוף מייצר. טיפול זה מחזיר את
ההורמונים המקוריים של הגוף – הורמונים נשיים, גבריים, בלוטת האדרנל, בלוטת התריס. הטיפול
בהורמונים זהים ביולוגית רלוונטי ל- PMS, אי פריון, חוסר חשק מיני, גלי חום, יובש וגינאלי, שינויי
מצב רוח, פיברומיאלגיה ודלדול עצם.


כיצד ההורמונים בגוף משפיעים על העצמות?
אסטרוגן עוזר לכך שהעצמות לא יתפרקו מהר.
פרוגסטרון עוזר לבניית עצמות.
בזמן הביוץ החודשי מופרש פרוגסטרון, אשר בונה עצם. בגיל המעבר – אין ביוץ, אבל בלוטות
האדרנל )בלוטות יותרת הכליה( מייצרות פרוגסטרון. כל עוד אנחנו נשמור על הבריאות שלנו )בדגש
על פעילות גופנית, שמירה על הרוגע, תזונה נבונה עשירה בויטמינים ומינרלים ועוד( לפני גיל
המעבר, אז האדרנל יהיה חזק והוא ייצר מספיק פרוגסטרון כדי לעזור לעצמות.
בלוטות האדרנל מפרישות קורטיזול – הידוע כהורמון סטרואידיאלי.
בזמן סטרס, הגוף יפריש הרבה קורטיזול וזה יגרום לגוף לפרק עצמות בצורה מהירה יותר. אדרנל
חלש = עייפות, חולשה, חוסר ריכוז, בלוטת התריס משובשת, אין כוח ומוטיבציה לעשות ספורט
שעוזר לעצמות להיות חזקות. מה שעוזר לאדרנל זה להוריד סטרס, שינה טובה, רמות סוכר
מאוזנות, ללא קפה וללא סוכר. תוספי תזונה כמו מגנזיום, אבץ וצמחי מרפא כמו ג'ינסנג.


מערכת העיכול
אם יש גדילת חיידקים גדולה, קנדידה, פרזיטים, רגישות לגלוטן )ללא צליאק(, מחסור באנזימים,
תופעות כמו נפיחות, גזים, כאבי בטן ואי נוחות בעיכול – כל אלו לא נותנים מקום לספיגה של חומרי
בניין של העצמות. אפשר לקחת הרבה הורמונים ותרופות, אבל קודם כל מערכת העיכול צריכה
לעבוד כמו שצריך כדי לייצר חומרי בנייה. במרפאה ניתן לבצע בדיקת רוק וצואה הנשלחת לניתוח
במעבדה בארה"ב. התוצאות המתקבלות, נותנות אינדיקציה על ההורמונים הפעילים בגוף, על מצב
מערכת העיכול מבחינת אנזימי עיכול, פרזיטים ורגישויות למזון.
בנוסף, במרפאה ניתנים תוספי תזונה וייעוץ נטורופתי לשמירה על בריאות מערכת העיכול.


טיפול Pellet
הפלט מכיל טסטוסטרון )הורמון הנמצא בכמות גבוהה אצל גברים ובכמות קטנה אצל נשים, תומך
בפוריות, צמיחת שיער, אנרגיה ובריאות העצם(. הליך הטיפול הינו פשוט ויעיל, ע"י גלולה שמוחדרת
מתחת לעור ונמסה באטיות על פי צרכי הגוף. הוא נותן חיוניות, חדות במוח, טונוס שרירים ובניית
עצם. הטיפול קיים בעולם משנת .1939 כמובן, שיש צורך בנוסף לטיפול פלט, לתת דגש על תזונה
נכונה, ספורט ונטילת ויטמינים.
למי הטיפול לא מתאים? נשים בהריון, גברים עם סרטן ערמונית, נשים עם עבר של סרטן שד – חובה
אישור אונקולוג.


המלצות על תזונה –
לאכול הרבה ירקות "בסיסיים" כמו ירקות ירוקים וכתומים, לצרוך הרבה סידן מטחינה משומשום
מלא, תאנים מיובשות וקטניות, לצרוך על בסיס יומי אגוזים ושקדים לא קלויים.
במרפאה ניתן לקבל ייעוץ נטורופתי מקיף עבור אוסטאופורוזיס.
עוד דגשים חשובים – ספורט, שינה טובה, נטילת ויטמין D, מגנזיום ונטילת תוסף סידן לפי הצורך –
יש להתייעץ עם איש מקצוע לפני התחלת שימוש בוויטמינים ומינרלים.


מאמר קצר של ד"ר יפה בנוגע לאוסטאופורוזיס
הורמונים הינם שחקנים מרכזיים בשמירה על עצמות חזקות!הורמונים, נשיים וגבריים, ממלאים תפקיד חשוב מאד בשמירה על בריאות העצמות לאורך כל החיים.
הורמונים נשיים הינם אסטרוגן – ההורמון הנשי העיקרי, תורם לצפיפות העצם ולצמיחה שלה
ופרוגסטרון – מסייע בוויסות רמות האסטרוגן ותורם לחיזוק העצמות.
ירידה ברמות האסטרוגן, הפרוגסטרון וטסטוסטרון בגיל המעבר אצל נשים ואף אצל גברים, עלולה
להוביל לאוסטאופורוזיס, מחלת דלדול עצם הגורמת לשברים תכופים.
מי הם הגורמים הנוספים המשפיעים על בריאות העצמות?
תזונה – צריכה מספקת של סידן בתזונה וויטמין D תזונה / חשיפה לשמש חיונית לבריאות העצמות.
פעילות גופנית – פעילות גופנית סדירה תורמת לחיזוק העצמות ולמניעת אוסטאופורוזיס.
משקל גוף – משקל גוף בטווח התקין תורם לבריאות העצמות.
מהם הטיפים שלי לשמירה על בריאות העצמות?
טיפול הורמונלי זהה ביולוגית – במקרים של ירידה ברמות ההורמונים, כמו שקורה בגיל המעבר,
טיפול הורמונלי זהה ביולוגית – בצורת משחה, כדורים או טיפול ב-Pellet – יכול לסייע בשמירה על
בריאות העצמות ולעזור במצב של דלדל עצם!
אורח חיים בריא – בדגש על תזונה מבוססת על מזונות לא חומציים, מלאה בסידן וירקות, פעילות
גופנית הכוללת התנגדות עצמות, משקל גוף תקין, הימנעות מעישון וצריכת אלכוהול.
בדיקות סדירות – ההמלצה היא שנשים בגיל המעבר וגברים מעל 50 יעברו בדיקות צפיפות עצם
ובדיקות דם באופן סדיר.

תסמיני פיברומיאלגיה

תוכן עניינים