חוסר איזון בלוטת התריס

0 +
שנות ניסיון
% 0
אחוזי הצלחה
0 +
לקוחות מרוצים

בלוטת התריס היא בלוטה אנדוקרינית דמוית פרפר, הממוקמת בחלקו הקדמי התחתון של הצוואר. תפקידה הוא לייצר את הורמוני בלוטת התריס, המופרשים לדם, אשר נושא אותם אל כל רקמות הגוף. הורמונים אלה משחקים תפקיד ראשי בתפקוד התקין של משק האנרגיה בגוף ובחילוף החומרים. ככאלה, הם מסייעים בשמירה על טמפרטורת גוף אופטימלית, מגוננים על הלב, על המוח, על השרירים ומשפיעים לא רק על תפקודים פיסיים, אלא גם על המצב הנפשי והקוגניטיבי.

חלק בלתי מבוטל מהאוכלוסייה סובל מבעיות שונות הקשורות בבלוטת התריס, כאשר באופן כללי, הן נוטות להופיע יותר אצל נשים מאשר אצל גברים.
ישנם מקרים בהם מדובר על בעיה אקוטית וחולפת וישנם כאלה בהם הבעיה היא כרונית, ועתידה ללוות את הסובל/ת ממנה במשך כל החיים.

טיפול ביוד רדיואקטיבי לפעילות יתר של בלוטת התריס

סוגי מחלות והפרעות של חוסר איזון בלוטת התריס

מחלות של בלוטת התריס גורמות לשינויים בדפוס הפעילות שלה, אשר באים לידי ביטוי בייצור של יותר מדי או פחות מדי מההורמונים שלה, T4 ו- T3. מחלות אלו יכולות להיות:

  • מחלות אוטואימוניות –
    מהוות את הסיבה העיקרית לשיבוש פעילות הבלוטה, ובראשן נמצאות מחלת הַשימוֹטוֹ הגורמת לתת-פעילות של הבלוטה (היפּוֹתירואידיזם), ומחלת גְרֵייבְס הגורמת לפעילות-יתר שלה (היפֵּרתירואידיזם).
    מלבד שתי אלה, חוקרים סבורים כי גם למחלות אוטואימוניות ומטבוליות אחרות כגון סוכרת מסוג 1, זאבת (לופוס) ודלקת מפרקים שגרונית, יש קשר להפרעות בבלוטת התריס.
  • סרטן של בלוטת התריס –
    התפרצות של תאי בלוטה שמשגשגים באופן בלתי נשלט וגורמים להפרעה הורמונלית.
  • נודולות בבלוטת התריס –
    צמיחת צברי תאים שאינם סרטניים, אך גורמים להפרשה עודפת של הורמוני בלוטת התריס.
  • דלקת של בלוטת התריס –
    מכונה בשפה הרפואית "תירואידיטיס" ויכולה להיות מצב אקוטי חולף, או להפוך לדלקת כרונית.
  • שיבוש הורמונלי עקב מצב פיסיולוגי טבעי –
    כאן, לא מדובר במחלה, כי אם בהפרה זמנית של האיזון ההורמונלי עקב מצב טבעי. הריון הוא הדוגמא הקלאסית לכך, משום שבמהלכו חלים שינויים קיצוניים כמעט בכל אחת ממערכות הגוף של האישה ובין היתר, נטייה להגדלה של בלוטת התריס.
    גם לאחר הלידה, כאשר מערכות הגוף חוזרות אט אט למצבן השגרתי, מתחוללים שינויים הורמונליים (רובם, בכיוון ההפוך) וגם זו תקופת זמן שבמהלכה יש סיכון גבוה יותר לשיבושים בתפקוד בלוטת התריס.
  • גורמים שאינם קשורים ישירות בבלוטת התריס –
    תפקוד לא תקין של מערכת החיסון או של מערכת העיכול יכול לפגוע בבלוטת התריס, וכך גם שיבושים הורמונליים המתבטאים ברמות לא תקינות של אדרנלין, קורטיזול, אסטרוגן ופרוגסטרון או בתפקוד לקוי של בלוטת יותרת המוח (ההיפופיזה).
    בנוסף, חסרים תזונתיים דוגמת מחסור ביוד, במינרלים ובוויטמינים שונים, עלולים אף הם לפגוע בבלוטה.

איזון בלוטת התריס באופן טבעי במרפאה של דר' ישראל יפה

דר' יפה, רופא כללי המטפל בחוסר איזון ובמחלות של בלוטת התריס – הן בגישה הרפואית הקונבנציונלית והן בגישה הטבעית, מבצע אבחון מעמיק ויסודי של מצב המטופל ובודק את כל ההיבטים שפורטו קודם באמצעות דגימות דם, רוק וצואה ובעזרת בדיקות נוספות בהתאם לצורך.
הטיפול הטבעי מבוסס על מתן מענה מקיף והוליסטי לכל מערכות הגוף ולא מסתפק בטיפול צר בבלוטה עצמה בלבד. במקרים רבים, דר' יפה משלב שיטות טיפול קונבנציונליות עם שיטות טבעיות.לאחר האבחון, דר' יפה מתאים למטופל תכנית טיפול אישית הכוללת:

  • טיפול תרופתי בהורמונים זהים-ביולוגית (להבדיל מהטיפול הקונבנציונלי בהורמונים זרים), תוך חתירה לאיזון הורמונלי כללי ולא רק של הורמוני התריס.
  • חיזוק מערכת העיכול והשבת האיזון של חיידקי המעיים באמצעות תכנית תזונתית, תוספי תזונה ופרוביוטיקה.
  • עידוד להרגלים בריאים כגון הפסקת עישון, הפחתת צריכת אלכוהול, אימוץ פעילות גופנית קבועה, הקפדה על שינה והפגת מתח נפשי.

אם אתם סובלים מהפרעות כלשהן בתפקוד בלוטת התריס, בין אם הן תופעה חדשה ובין אם וותיקה, אני מזמין אתכם לפנות אלי ולמצוא את שביל הזהב של הטיפול.

צרו קשר:

בטלפונים 052-322-1898, 072-242-2022  | בפקס 077-555-8958 | באימייל dryaffa@gmail.com
או השאירו את פרטיכם
כאן.

איזון בלוטת התריס באופן טבעי

תוכן עניינים