בלוטת התריס – טיפול טבעי

0 +
שנות ניסיון
% 0
אחוזי הצלחה
0 +
לקוחות מרוצים

סטטיסטיקות מראות, כי למעלה מ- 10% האוכלוסייה סובלים מבעיה כזאת או אחרת בבלוטת התריס, כאשר, אצל נשים שכיחות התופעה גדולה יותר מאשר אצל גברים.

בחלק גדול מן המצבים מדובר על בעיה כרונית, שאדם צריך ללמוד לחיות איתה, בין אם מדובר על תת פעילות של הבלוטה, או על פעילות יתר שלה. בשני המקרים, הטיפול הקונבנציונאלי, כמעט תמיד, ממוקד רובו ככולו סביב הגעה לאיזון הורמונלי באמצעות טיפול תרופתי על ידי הורמונים סינטטיים (במקרה של תת פעילות של הבלוטה), או על ידי תרופות המעכבות את פעילות הבלוטה (במקרה של יתר פעילות).
אנשים רבים המטופלים בשיטה זו, לפעמים במשך שנים רבות, נתקלים במצב שבו בדיקות הדם התקופתיות שהם עושים לתפקודי בלוטת התריס מצביעות על רמת הורמונים תקינה בדם, אך למרות שלכאורה הכל בסדר, הם סובלים מתופעות שונות כגון עייפות, נשירת שיער, קשיי שינה, מצבי רוח, דפיקות לב, סחרחורות, מערכת חיסונית ירודה, ועוד תופעות למיניהן, הקשורות בחוסר איזון של הורמוני בלוטת התריס.
בנקודה זו, אנשים מתחילים לתהות, האם הטיפול שהם מקבלים אכן מספק, האם הבדיקות התקופתיות שאמורות להעיד על מידת האיזון ההורמונלי – אכן עושות את העבודה, והאם קיימות חלופות אחרות?

טיפול טבעי בקשריות בבלוטת התריס

כאן גם מתחילות השאלות ועמן חיפושים ברשת אחר טיפול טבעי בלוטת התריס, תרופה טבעית לבלוטת התריס, בלוטת התריס תת פעילות טיפול טבעי, טיפול טבעי בקשריות בבלוטת התריס, יתר פעילות בלוטת התריס טיפול טבעי, וכד'.
התשובה הכללית לכל השאלות הללו היא כן! בהחלט קיים טיפול אלטרנטיבי בבלוטת התריס ואפשר לומר בדרגת בטחון גבוהה למדי, שבהרבה מאד מקרים, האבחון והטיפול הקונבנציונאליים לבדם, אינם מספיקים.

מהי בלוטת התריס?

בלוטה זו, שנקראת גם "תירואיד" (Thyroid) היא חלק מהמערכת האנדוקרינית שלנו, שהיא מערכת בלוטות שמפרישות הורמונים היישר אל מחזור הדם. הורמונים מיוצרים, מופרשים ומשמשים לתהליכים פיזיולוגיים שונים, בכמויות מזעריות ביותר, כך שמספיק שינוי קטן מאד לכאן או לכאן, כדי ליצור חוסר איזון ובעקבותיו – השפעות מרחיקות לכת. לכן, יש חשיבות גדולה מאד לבקרה ההורמונלית וכתוצאה מכך, המערכת האנדוקרינית היא אחת המערכות המורכבות בגוף. אפשר לדמות את פעולתה לאלגוריתם סבוך, שהזרימה לאורכו מתנהלת בדרך של משוב (היזון-חוזר) שלילי, או חיובי.
בלוטת התריס פועלת על עקרון המשוב השלילי: היא מקבלת הוראות מהמוח מגבוה להפריש את ההורמונים שלה, כאשר הגוף מזהה שהרמה שלהם בדם נמוכה מהדרוש. היא מפרישה שני הורמונים, T3 (טריודותירונין) ו- T4 (תירוקסין), שיש להם תפקיד חשוב מאד בכמה וכמה מערכות בגוף. הם משפיעים על חילוף החומרים, על טמפרטורת הגוף, על פעילות הלב, המוח והשרירים, אנרגיה ומשקל.

מה גורם לבלוטת התריס לפעול ומה משפיע על פעולתה?

הפרשת הורמוני התריס על ידי בלוטת התריס היא תוצר סופי של שרשרת פקודות שמתחילה בהיפותלמוס (אזור במוח, שאחראי בין השאר, על וויסות המערכת ההורמונלית), ממשיכה אל בלוטת יותרת המוח (ה- הִיפּוֹפִיזָה), ממנה אל בלוטת הפרא-תירואיד (בלוטת יותרת התריס) וממנה, מגיעה לבסוף אל התירואיד – היא בלוטת התריס.
בנוסף לכך, בלוטת התריס מושפעת גם מבלוטת האדרנל, שמפרישה אדרנלין וקורטיזול (המכונים גם הורמוני סטרס) ויש לה יחסי גומלין גם עם הורמוני האסטרוגן והפרוגסטרון.
במילים אחרות, חוסר איזון של הורמוני התריס יכול להיות תוצאה של בעיה בכל אחד, או בכמה מהחלקים המרכיבים את הפאזל, וחשוב מאד לאבחן בדיוק מרבי את מקור הבעיה. לכן, טיפול בבלוטת התריס באופן טבעי אצל דר' יפה, מתחיל בבדיקות מעבדה מקיפות ביותר, הכוללות גם בדיקה של דגימות רוק ודגימות צואה, ולא רק של דם.

טיפול טבעי בתת פעילות בלוטת התריס

טיפול טבעי בבלוטת התריס – עקרונות מנחים

  • הטיפול התרופתי הקונבנציונלי נוטה להיות מאד ממוקד על התריס ולעיתים, מנותק מהתמונה הרחבה יותר של המצב. לדוגמא, למטופלים שסובלים מהיפותירואידיזם (תת פעילות של הבלוטה) בדרך כלל נותנים לֵבותירוקסין שהוא הצורה הסינטטית של ההורמון T4, מבלי לספק תחליף להורמון ה- T3 במידה שיש צורך. טיפול טבעי בתת פעילות של בלוטת התריס ישאף לספק את כל החסרים ויעשה שימוש בהורמונים זהים-ביולוגית, כלומר, בהורמונים שהמבנה המולקולרי שלהם זהה לחלוטין למבנה המולקולרי של ההורמונים הטבעיים בגוף. זה מבטיח שהגוף יזהה אותם כשלו, ויגיב אליהם כפי שהיה מגיב להורמונים שהוא עצמו מפריש.
  • היבט חשוב נוסף בטיפול הטבעי הוא התזונה. מערכת עיכול בריאה היא חיונית לתפקוד תקין של בלוטת התריס, משום שההמרה של הורמון T4 ל- T3 (שהוא ההורמון הפעיל יותר מבין השניים, אשר משפיע על שאר תאי הגוף), מתרחשת בחלקה במעיים ותלויה באוכלוסיית חיידקי מעיים בריאה.
    ההיבט התזונתי רלבנטי בין אם מדובר על טיפול בתת פעילות בלוטת התריס, על טיפול טבעי ביתר פעילות בלוטת התריס, או על טיפול טבעי בבלוטת יותרת התריס, משום שברוב המקרים, הבעיה היא מחלה אוטואימונית, כלומר, נובעת מפעילות לא תקינה של מערכת החיסון – מערכת שיש לה יחסי גומלין הדוקים עם חיידקי המעיים.

תת פעילות בלוטת התריס – טיפול טבעי

כאמור, טיפול טבעי בתת פעילות בלוטת התריס, יתחיל באבחון מקיף באמצעות דגימות רוק, צואה ודם שיבדקו את כלל הפרופיל ההורמונלי בגוף ואת אוכלוסיית חיידקי המעיים. מלבד זאת, האבחון יכלול גם שאלון רפואי ובדיקה באמצעות מכשיר תירופלקס (thyroflex), שיודע לזהות האם ההורמונים המופרשים על ידי הבלוטה, אכן מגיעים אל תאי המטרה השונים שלהם (תאי שריר, עצב, מוח, וכו'). המכשיר וסוללת הבדיקות משמשים גם לאבחון פעילות יתר של בלוטת התריס. טיפול טבעי יותאם כמובן, למקור והיקף הבעיה שזוהתה בתהליך האבחון.
כאן חשוב לציין, שלא משנה אם הבעיה היא יתר, או תת פעילות של בלוטת התריס, טיפול טבעי יכול להשתלב נהדר עם הטיפול הקונבנציונלי ולחזק אותו וגם מי שחושש לוותר על התרופות אותן הוא רגיל לקחת, יכול ליהנות מכל מה שיש לטיפול הטבעי להציע. כלומר, לא בהכרח מדובר כאן על טיפול אלטרנטיבי בתת פעילות בלוטת התריס ("אלטרנטיבי" במובן של "חלופי"). דר' יפה דוגל בשילוב בין השניים, במטרה לקבל מכל אחד מערוצי הטיפול את הטוב ביותר שיש לו להציע וליצור טיפול היקפי, יסודי ומעמיק.

שמי דר' ישראל יפה, רופא כללי עם ניסיון של למעלה משלושה עשורים, מתוכם, שתים עשרה שנים כרופא משפחה בניו ג'רזי בארה"ב. ניסיוני האישי בהתמודדות עם מחלת הסרטן של בני ובהמשך, בטיפול באלפי מטופלים שסבלו ממחלות ומכאובים שונים לימד אותי, כי טיפולים הוליסטיים יעילים הרבה יותר בריפוי, ואיכות חיים.
אני מאמין בשיטת טיפול שנותנת מקום של כבוד לטיפול ההוליסטי, המתמקד בתזונה מאוזנת ובריאה, בחיזוק באמצעות תוספי מזון ובמתן הורמונים זהים-ביולוגית, בין אם כטיפול בפני עצמו או כטיפול משולב יחד עם טיפולים קונבנציונאליים.

אם אתם סובלים מבעיות בבלוטת התריס, אני מזמין אתכם לגלות את הטיפול הטבעי, המחזק את הגוף ומיטיב עמו, והמסייע לגוף לרפא את עצמו.

לתיאום פגישה, או לקבלת ייעוץ טלפוני למי שאינו יכול להגיע למרפאה, צרו קשר:

בטלפונים 052-322-1898, 072-242-2022  | בפקס 077-555-8958 | באימייל dryaffa@gmail.com
או השאירו את פרטיכם
כאן.

טיפול אלטרנטיבי בתת פעילות בלוטת התריס

תוכן עניינים