דלקת בבלוטת התריס טיפול

0 +
שנות ניסיון
% 0
אחוזי הצלחה
0 +
לקוחות מרוצים

דלקת של בלוטת התריס נקראת "תירואידיטיס" (Thyroiditis) וגורמת לשיבושים מסוגים שונים בפעילות הבלוטה וכתוצאה מכך, לייצור רמות נמוכות או גבוהות מדי של הורמוני בלוטת התריס.

מאחר שהורמוני בלוטת התריס שולטים על חילוף החומרים בכל רקמות הגוף, כאשר הם יוצאים מאיזון, זה בא לידי ביטוי ברשימה ארוכה של פרמטרים כגון דופק, נשימה, טמפרטורת הגו, משקל הגוף, מצב השיער, העור, הציפורניים, מצב הרוח, התפקוד הקוגניטיבי, איכות השינה, מידת הערנות, המתח, החרדה ומשתנים רבים נוספים.

סוגי דלקת של בלוטת התריס

דלקת בבלוטת התריס טיפול
  • מחלת השימוטו –
    מחלה אוטואימונית שבה מערכת החיסון תוקפת את בלוטת התריס ופוגעת בה. התגובה היא התנפחות של הבלוטה, שניתן להבחין בה לפעמים כבליטה בצוואר.
    מכיוון שהמחלה גורמת להרס איטי והדרגתי של הבלוטה, יכולתה לייצר את ההורמונים שלה בכמות מספקת הולכת ונפגעת. כלומר, מחלת השימוטו גורמת לתת-פעילות של בלוטת התריס ומאופיינת בסימנים כגון עייפות, דיכאון, נשירת שיער, דופק איטי, עלייה במשקל, עור יבש, ועוד.
    אצל אנשים רבים ניתן להוריד את רמת הנוגדנים הפוגעים בבלוטה ולפעמים אפילו להשיב אותם בחזרה לרמה תקינה. דבר זה משמעותי מאד, משום שמיתון פעולת הנוגדנים מפחית את הנזק שמערכת החיסון גורמת לבלוטה.
    כמו בכל בעיה רפואית, ככל שמחלת השימוטו מאובחנת בשלב מוקדם יותר, כך גדל הסיכוי לא להזדקק לתרופות כלל, או להזדקק למינון נמוך יותר.
    אין זה משנה באיזה מצב אדם נמצא מבחינת הטיפול התרופתי שלו, בהחלט ניתן לטפל בתסמינים שהוא חווה ולהקל עליהם באמצעות טיפול הורמונלי ובאמצעים נוספים.
  • תירואידיטיס תת-חריפה –
    מכונה גם "תירואידיטיס דה-קרוון" (de Quervain's Thyroiditis) ונגרמת עקב זיהום נגיפי (ויראלי). במקרה זה, הדלקת גם מסבה כאב ורגישות למגע באזור הבלוטה בצוואר ומלווה בחום ובגודש באף. מחלה זו נוטה לחלוף מעצמה והטיפול בה הוא סימפטומטי בלבד. במקרים נדירים מאד, היא עלולה להפוך למצב דלקתי מתמשך, הדורש טיפול הורמונלי כרוני.
  • תירואידיטיס של אחרי-לידה –
    מצב עם שכיחות נמוכה למדי, שבו, בדומה למקרה של מחלת השימוטו, מערכת החיסון תוקפת את בלוטת התריס. זה קורה לפעמים כמה חודשים לאחר הלידה והסיכון לכך גבוה יותר אצל נשים חולות בסוכרת מסוג 1 או אצל כאלו שכבר סבלו מתירואידיטיס לאחר לידות קודמות.
  • תירואידיטיס הנובעת מטיפול תרופתי –
    תרופות מסוימות פוגעות בבלוטת התריס כשלוקחים אותן זמן ממושך. ברוב המקרים, כשמפסיקים לקחת אותן, הורמוני התריס מתאזנים בחזרה.
  • דלקת כתוצאה מטיפולי קרינה –
    מטופלים אונקולוגיים שעוברים טיפולי הקרנות באזור הראש והצוואר, נמצאים בסיכון לפתח תירואידיטיס. הדבר נכון גם לאנשים עם פעילות-יתר של בלוטת התריס, המטופלים ביוד רדיואקטיבי.

דלקת בבלוטת התריס טיפול

הטיפול בדלקת משתנה בהתאם לסיבה שגרמה לה. כאשר הסיבה היא גירוי חיצוני כגון הזמן שלאחר הלידה, טיפול תרופתי, או טיפולי הקרנה, ברוב המקרים, ברגע שהגירוי החיצוני יופסק, הדלקת תיפסק ותוך כמה חודשים, תפקוד בלוטת התריס יחזור לשגרה. במצבים כאלה, ניתן לספק טיפול תומך תרופתי ותזונתי כדי להקל על הסימפטומים עד להשבת האיזון.
כאשר הדלקת היא כרונית, ניתן לשלב טיפול קונבנציונלי עם טיפול טבעי ואף להחליף חלק מהטיפול הקונבנציונלי באלטרנטיבות בריאות יותר, כמו למשל, לבחור טיפול טבעי בהורמונים זהים ביולוגית, במקום בהורמונים הסינטטיים המקובלים.

שמי דר' יפה, ואני רופא כללי ותיק ומנוסה, שעובד עם אנשים הזקוקים לסיוע באיזון הורמונלי. תכנית הטיפול האישית שאני מרכיב לכל מטופלת ומטופל מבוססת על תהליך מקדים של אבחון מעמיק ומדוקדק בכמה מישורים. תכנית הטיפול היא הוליסטית, משלבת שיטות טיפול קונבנציונליות וטבעיות ומתייחסת לסל גדול של משתנים המשפיעים על בלוטת התריס ולמצבו הבריאותי הכללי של המטופל.

אם אתם סובלים מהפרעות דלקתיות או אחרות בבלוטת התריס, צרו קשר בהקדם וחסכו מעצמכם סבל מיותר.

אני עומד לרשותכם:

בטלפון 052-322-1898, 072-242-2022  | בפקס 077-555-8958 | באימייל dryaffa@gmail.com
באפשרותכם גם להשאיר את פרטיכם
כאן ואחזור אליכם בהקדם.

דלקת בלוטת התריס טיפול טבעי

תוכן עניינים