בלוטות התריס – דרכי איזון ושיטות טיפול – המדריך המלא

0 +
שנות ניסיון
% 0
אחוזי הצלחה
0 +
לקוחות מרוצים

אנו מניחים שיצא לכם לשמוע לא מעט פעמים את הביטוי "בלוטות התריס", כאשר אנחנו מדברים על בלוטות התריס אנחנו מדברים על מגוון רחב של נושאים, דרכי איזון, הורמונים ושיטות טיפול. אנחנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות אודות בלוטת התריס – בדיוק לשם כך אנחנו פה לעשות לכם סדר.

יורדים לעובי הקורה: מה היא בלוטת התריס?

בלוטת התריס (אשר מכונה גם בעגה המקצועית בלוטת המגן ו/או בלטינית – תירואיד) הינה אחת מן הבלוטות החשובות בגוף האדם אשר אחראית על תפקוד של מערכות רבות וחשובות גוף. תפקידה של בלוטה זו היא להפריש הורמונים לזרם הדם. הלכה למעשה בלוטת התריס מייצרת שני הורמונים – תירוקסין (T4) וטריודותירונין (T3). הורמונים אלו מועברים באמצעות הדם אל כלל המערכות והרקמות בגוף האדם.

אנו למדים כי הורמונים האלו המועברים דרך בלוטת התריס משפיעים בצורה ישירה על מערכות שונות בגוף לרבות התפקיד התקין של המוח, הלב והשרירים. כמו כן אלו עוזרים לנצל אנרגיה בצורה נכונה תוך כדי שמירה על חום גוף תקין. 

"מה הן מערכות הגוף המושפעות מבלוטת התריס?"

כפי שכבר הצלחתם להבין בלוטת התריס נחשבת לאחת מן הבלוטות החשובות ביותר בגוף האדם. למעשה ניכר כי בלוטה זו אחראית כמעט על כלל המערכות הגוף – החל מרמת האנרגיה, שינה, מטבוליזם, פעילויות מעיים, עור, ציפורניים, פעילויות לבביות ואף רגישות של הגוף אל חום ו/או קור בהתאמה. 

ישנם לא מעט מקרים בהם כמות ההורמונים המופרשים מן הבלוטה אל הדם אינם תואמים את צרכי הגוף שלנו ובכך יוצאת פעילות הבלוטה מן מצבה הטבעי (מצב מאוזן). ברגע שהאיזון מופר אנו רואים שתי בעיות עיקריות – חוסר פעילות בבלוטת התריס ו/או פעילות עודפת בבלוטה.

"האם בעיות בבלוטת התריס נחשבות שכיחות?"

אנשים רבים תוהים האם בעיות בבלוטת התריס נחשבות שכיחות או שמא מדובר במקרים חריגים. לפי נתונים שפורסמו אנו למדים כי כ -10% מן הנשים בעולם המערבי סובלות מבעיה בבלוטת התריס (יתר פעילות ו/או חוסר פעילות בהתאמה ובדרגות משתנות). לרוב בעיות בבלוטת התריס יחלו בגילאים 30-60 בהתאמה. 

לצד אלו אנו רואים גורמים נוספים המשפיעים ומגדילים את הסיכוי לבעיות בבלוטת התריס לדוגמת הריון ולידה. ניכר כי קיים אחוז נמוך משמעותית של גברים הסובל מבעיות שונות בבלוטת התריס.

מה היא תת פעילות של בלוטת התריס?

בלוטת התריס הינה פעולה המזכירה בצורתה פרפר וממוקמת בבסיסו של החלק הקדמי של הצוואר. כאשר אנחנו מדברים על תת פעילות של בלוטת התריס אנו מדברים על מצב רפואי אשר אובחן שבו בלוטת התריס איננה מצליחה לייצר מספיק הורמונים חיוניים לגוף מה שמשפיע בצורה ישירה על קצב חילוף החומרים ופוגע במערכות רבות. מדובר במחלה נפוצה אשר מתאפיינת בכמות נמוכה של הורמוני בלוטת התריס בגוף.

בין התסמינים של תת פעילות בבלוטת התריס אנו רואים – השמנה, דיכאון, סטרס, חרדה, שינוי תכוף במצבי הרוח, עייפות, חולשה כללית בגוף, רגישות לקור, שבירת ציפורניים לצד נשירת שיער, פגיעה בפוריות ואף פגיעה במחזור החודשי (לנשים)..

בין כל אלו אנו רואים גם נפיחויות בפנים ובאזורים שונים בגוף, עצירות מאחר וחילוף החומרים עובד לאט יותר וכך גם פעילויות המעיים, פגיעה ברקמות העור ובעצמות ואף מצבים של מחלות שונות ודלקות בבלוטת התריס כתוצאה מן תת הפעילות.

יתר פעילות של בלוטת התריס: מה זה אומר?

יתר פעילות של בלוטת התריס הינו מצב הפוך ממצב של תת פעילות. במצב זה בלוטת התריס מפרישה כמות גבוהה של הורמונים מכמות ההורמונים שהגוף זקוק לה. כתוצאה מכך כל מערכות הגוף נכנסות למצב של סטרס והיפר מטבוליזם. כתוצאה מכך אנחנו רואים לא מעט תסמינים לצד מחלות אשר פוגעות בצורה ישירה באיכות החיים של הסובלים מן הבעיה.

בין התסמינים אנו רואים: חום והזעה, ירידה במשקל כתוצאה מהיפר-מטבוליזם, פעילויות מעיים מוגברות, דופק מהיר, חום גוף גבוה, זיעה, סטרס, לחץ, חרדה, שינוים במצבי הרוח, עצבנות, רעידות ואף חוסר שינה.

אנו רואים לא מעט שיטות טיפול אשר יש באפשרותן לעזור במצבים של בלוטת התריס, יחד עם זאת חשוב לאפיין כל מקרה לגופו ולהתאים את שיטת הטיפול הטובה ביותר עבורכם.

שיטות טיפול – החשיבות בשילוב נכון של שיטות טיפול

כיום אנחנו רואים מגוון רחב של שיטות טיפול אשר מטרתן לעזור בבעיות שונות בבלוטת התריס – יתר פעילות, תת פעילות, דלקות ואף סרטן בבלוטת התריס. אנחנו רואים חשיבות בהתאמה של שיטת הטיפול למטופל וממליצים לבצע לא מעט פעמים טיפול משולב הכולל מגוון של שיטות טיפול – שיטות טיפול קונבנציונליות לצד שיטות טיפול אלטרנטיביות. דרך איזון נכון ומבוקר של שיטות טיפול ניתן לאזן את המצב בבלוטת התריס.

לרדת לשורש הבעיה – לטפל בסימפטום ולפתור את הבעיה

אנשים רבים תוהים איך לגשת לטיפול בבלוטת התריס, האם אנחנו רוצים לטפל ישירות בבעיה או שמא אנחנו נרצה לטפל בסימפטום שמוביל לבעיה. לטפל בבעיה אומר שעלינו להוסיף באופן מלאכותי הורמונים ו/או לדכא הורמונים במצב של יתר פעילות על כך שנוכל לסדר את פעילויות בלוטת התריס.

לפתור את הבעיה זה המצב בו אנו נרצה להבין מדוע הבלוטה שלנו הגיעה לצב של דלקת, יתר ו/או תת פעילות. תוך כדי אפיון נכון של המצב והבנה של הבעיה אנחנו יכולים להחזיר אותה לתפקוד תקין ואף ללא שום תלות בתרופות כימיות.

כמובן שכל מקרה הוא לגופו אך אנחנו מאמינים שהדרך הטובה ביותר היא לא לטפל בבעיה אלא לטפל בסימפטום, ברגע בו טיפלנו בסימפטום אין מן הנמנע שהצלחנו לטפל גם בבעיה ולמנוע חזרתה ו/או תלות לאביזרים כימיים שונים.

תזונה זה שם המשחק

כמו בכל נושא בחיים גם כאשר אנחנו מדברים על בעיות בבלוטת התריס אנו למדים כי תזונה זה שם המשחק. אנחנו רואים חשיבות רבה בתזונה איכותית ונכונה לשם החזרת בלוטת התריס לאיזון. בדיוק לשם כך אנחנו נרצה להתאים עבורנו טיפול תזונתי המותאם אישית עבורנו. אלו יכולים להיות אצות ים, מלח ים, דגים, אצות לצד צמחי מרפא שונים.

חשוב לעשות את האיזון בין המצבים השונים של בלוטת התריס על מנת להגיע אל תוצאות אופטימאליות ועל מנת להמשיך לחיות את החיים בצורה שקטה ושלווה.

בלוטת התריס – ד"ר ישראל יפה

אם חיפשתם אחר טיפול טבעי, אישי ורפואי לאיזון בלוטת התריס הרי לכם שהגעתם למקום הנכון עבורכם. ד"ר ישראל יפה הינו הבעלים של אחת מן המרפאות המובילות בישראל לאיזון הורמונלי וממתמחה בטיפול בבעיות לצד איזון בלוטת התריס. ד"ר ישראל יפה הינו רופא עם ניסיון של למעלה מ – 3 שנים בתחום המטפל בבלוטת התריס באמצעות שילוב מיוחד של רפואה טבעית לצד רפואה קונבנציונלית.

צוות המרפאה בראשותו של ישראל יפה ישמח לקחת חלק מהמסע שלכם לאיזון וטיפול בבלוטה ונמצא כאן עבורכם על מנת לאפיין את המצב בו אתם נמצאים ולתת לכם מעטפת תחת קורת גג אחת. המרפאה חורטת לדגלה מעקב צמוד עם המטופלים תוך כדי שמירה על קו תקשורת פתוחה ובטוחה.

אנחנו מזמינים אתכם לבחור נכון,

זה הזמן לבחור ד"ר ישראל יפה.

מדריך פעילות בלוטת התריס

תוכן עניינים