בלוטת התריס פעילות יתר תזונה

0 +
שנות ניסיון
% 0
אחוזי הצלחה
0 +
לקוחות מרוצים

אנשים שסובלים מפעילות יתר של בלוטת התריס (היפרתירואידיזם, Hyperthyroidism) עלולים לא פעם לחוות קושי בתפקוד היום-יומי. התסמינים האופייניים להפרעה מסוג זה הם רבים ומגוונים, ונוגעים לקשת שלמה של היבטים פיסיים, נפשיים וקוגניטיביים, שכולם מושפעים מהפרת האיזון של מנגנון חילוף החומרים בגוף, אותו מווסתת הבלוטה.

ההורמונים העיקריים המופרשים על ידי בלוטת התריס הם T4 (תירוקסין) ו- T3 (טרי-יודו-תירונין). הצמד הזה, פועל על מנגנון חילוף החומרים (המטבוליזם) של שלל מערכות פיסיולוגיות בגופנו ומשפיע על מצב הרוח שלנו, על רמת הערנות והחיוניות שלנו, על תהליכי העיכול, על קצב הלב, על מרקם העור, השיער והציפורניים, על משקל הגוף, ואפילו על תפקודים קוגניטיביים כגון זיכרון.

לכן, ברגע שמבינים שהמצב אינו כשורה, אין טעם לחכות ומומלץ לגשת בהקדם לרופא כדי לאבחן את מקור הבעיה. הבשורות הטובות הן, שכאשר מדובר בהפרשת יתר של הורמונים על ידי בלוטת התריס (פעילות יתר), תזונה מהווה כלי תומך חשוב מאד בתהליך הטיפול.

פעילות יתר בלוטת התריס תזונה

ישנן כמה המלצות תזונתיות שאם מקפידים עליהן ומטמיעים אותן כחלק מאורח החיים, עשויות להקל משמעותית על עוצמת הסימפטומים ואף לחזק את הגוף ולעורר את מנגנוני הריפוי הטבעיים שלו:

  • צריכה יומיומית של מזונות עשירים בוויטמינים מקבוצה B (תיאמין, ריבופלאבין, ניאצין, חומצה פנטותנית, פירידוקסין, ביוטין, חומצה פולית, קובּלאמין).
  • צריכה מספקת של ברזל – בעיקר במקרים בהם מאובחן חוסר (בדיקות דם המצביעות על רמת המוגלובין נמוכה ורמת פריטין נמוכה).
  • צריכה של סלניום – מינרל חשוב לבלוטת התריס, שיש לצרוך במינונים קטנים. הוא נמצא בריכוז גבוה באגוזי ברזיל וקיים גם באגוזים מסוגים אחרים, בדגנים, בביצים, בבשר ובדגים.
  • העשרת התזונה במזונות ומשקאות עתירי נוגדי חמצון (ירקות ופירות מגוונים, תה ירוק).
  • צמצום צריכת מאכלים המכילים חומרים אלרגניים כגון גלוטן (המצוי בסוגי קמח רבים) ולקטוז (המצוי במוצרי חלב).
  • הפחתה ככל האפשר של מזון מעובד, סינטטי, עם תכולה גדולה של כימיקלים, מלחים וסוכר.
  • הפחתת אלכוהול, קפה, חומצות שומן טראנס, מזון מטוגן.
  • למי שנוטל טיפול תרופתי לבלוטת התריס מומלץ להיוועץ ברופא לגבי צריכת מוצרים המכילים סויה וגם לגבי צריכת ברזל, משום ששני אלה עלולים לפגוע בתהליך הספיגה של התרופה וביעילותה.
  • מומלץ ליטול תוספי תזונה לחיזוק המערכת החיסונית וכן, פרוביוטיקה לשיפור אוכלוסיית חיידקי המעי, שלהם יש קשר הדוק עם מערכת החיסון. כאשר איזון חיידקי המעיים מופר, הדבר מתבטא בצורות שונות ורבות, שביניהן, גם הגברת מצבי דלקת כרוניים העלולים לפגוע גם בבלוטת התריס.

המרפאה לאיזון הורמונלי של דר' ישראל יפה

שמי דר' ישראל יפה. אני עוסק ברפואה כבר למעלה משני עשורים, במהלכם גיליתי את החשיבות העצומה שיש לרפואה ההוליסטית על תהליכי ריפוי והחלמה. אני רופא כללי מומחה באבחון ובטיפול בבעיות הורמונליות באמצעות שילוב של טיפולים מעולם הרפואה הקונבנציונלית, יחד עם פתרונות טבעיים המחזקים את הגוף ומפעילים את כוחות הריפוי שלו. לתזונה יש חלק משמעותי מאד בטיפול ולצדה, גם להיבטים נוספים של אימוץ אורח חיים בריא – פיסית ונפשית.

באמצעות תכנית הטיפול האישית שאתאים לכם, תוכלו לצמצם באופן משמעותי את הסיכוי להגיע למצב שמחייב טיפולים דרסטיים וניתוחים ולשפר את איכות החיים והתפקוד היום-יומי שלכם.

אם אתם סובלים מפעילות יתר של בלוטת התריס, צרו קשר, ובואו לפגישת ייעוץ:

בטלפונים 052-322-1898, 072-242-2022  | בפקס 077-555-8958 | באימייל dryaffa@gmail.com
או להשאיר פרטים
כאן.

בלוטת התריס פעילות יתר תזונה

תוכן עניינים